Dag 0: Abu Dhabi

30 april 2017 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Zaterdagavond 22:00 uur begint het Australie avontuur! Boarden, slapen en om 6:30 uur zijn we bij onze tussenstop in Abu Dhabi. De controles en immigratie gaan verrassend soepel en binnen no time staan we bij de Sheikh Zayed Grand Mosque, nog voor deze open is. Erica moet via de vrouweningang en met hoofddoek en al staan we stipt 9:00 uur bij een immens groot bouwwerk. Veel wit, veel goud, indrukwekkend mooi.

dag 0-4  dag 0-3  dag 0-2

De aantal toeristen stijgt langzaam, en zo ook de temperatuur. Met 39 graden is het eigenlijk al snel erg heet en in combinatie met oververmoeidheid gaat het met Jan opeens niet goed, een migraine-aanval plus moeite met spreken. Lichte paniek dus... We besluiten direct terug te gaan naar het vliegveld zodat er tenminste een arts in de buurt is en hopen daar een paar uurtjes in een lounge te relaxen. Service van de luchtvaartmaatschappij: of we misschien een hotel willen? Dat klinkt best aantrekkelijk, zelfs het vervoer wordt geregeld en zo gaan we voor de tweede keer door de douane. Daar is het systeem natuurlijk niet op bedacht, maar na wat moeilijke gezichten en het achterwege laten van wat stempels mogen we toch door. Het hotel overtreft alle verwachtingen: echt over de top super deluxe, vijf sterren, ramen van plafond tot aan de grond, deuren van 4 meter hoog, geweldig uitzicht over zee, badkamer met ligbad, overal marmer en een kingsize bed. Hoe bedenk je het! Na een paar uur gaat het gelukkig weer een stuk beter met Jan en stipt op tijd worden we weer netjes opgehaald. Op naar deel twee van de reis, het laatste stuk naar Perth!

dag 0-5   dag 0-6