Dag 1: Perth

1 mei 2017 - Perth, Australië

Businessclass gevlogen naar Perth. Jan is dolgelukkig met z’n stoel alias coconnetje en wil voortaan niet meer anders. Heerlijk gegeten en lekker geslapen in een stoel die getransformeerd kon worden in een bed. Bij aankomst rolt onze koffer al over de band en kunnen we in line gaan staan voor de drugssnuffelhond. Alles verloopt zonder problemen en voor we het weten zitten we in een taxi op weg naar het hotel.

Koffers op de kamer en Perth nog even bekijken. We zitten dichtbij Barrack Square, een klein haventje. Na een lunch aan het water, met uitzicht op de bescheiden skyline, lopen we verder over de bruggetjes door het park. Eerste indruk van Australië is goed: zeer vriendelijke en relaxte mensen, met het motto 'no hurry, no worry'.

dag 1-1 dag 1-2

We zoeken een geocache en jawel, de eerste vondst in Australië is een feit! ’s Avonds is dan de officieuze start van de rally, het gaat beginnen…! Leuk om de groep bij elkaar te zien, voorzichtig wordt er kennis gemaakt en uiteraard de nodige details over de auto's uitgewisseld. Ook Bill en Liz zijn aanwezig, een Australisch koppel dat al weken geleden met hun ‘Ron’ vanaf de andere kant van het continent vertrokken is om hier op tijd in te zijn.

Morgen de auto’s ophalen en laten keuren. En dan… gaat het écht van start!