Dag 8: Broome

8 mei 2017 - Broome, Australië

566 km rechtdoor volgens de TomTom en dan moeten we even opletten bij een kruising. We rijden op de Great Northern Highway, volgens het boekje vooral veel monotone kilometers.  Links ligt de Indische oceaan, met prachtige stranden. Net te ver om vanaf de weg te kunnen zien, maar je weet nooit, dus vooral links kijken onderweg. Een rechte weg dus, met om de 30 km een bocht om het spannend te houden. Groots en weids, onvoorstelbaar weids… De attractie vandaag is Sandfire Roadhouse waar ze een klein openluchtmuseum gestart zijn met de oude pompen.

dag 8-tomtom  dag 8-onderweg1  dag 8-onderweg2

dag 8-onderweg3  dag 8-onderweg5  dag 8-onderweg4

Onderweg horen we een klap en zien spetters en veren op de voorruit, een vogel :-( De veertjes blijven plakken onder de zonneklep, best een vies gezicht. We worden er ook een beetje misselijk van. Bij het volgende Roadhouse hebben ze vast een emmertje water. Even kijken, die is toch al ...over 267 km.

Nog steeds geen levende kangoeroes. De termietenheuvels zijn er nog steeds, af en toe steekt er een koe over en dat is het wel zo’n beetje. Jack en Babs timen de leegte: bij een snelheid van 100km/u zien ze na 13 min. pas een tegenligger. Het valt eigenlijk niet te beschrijven, je moet het ervaren. Zo onvoorstelbaar leeg, en ook weer onvoorstelbaar mooi!

De auto doet het goed, ook al is dat een beetje saai voor een reisverslag. We mogen het afkloppen maar vooralsnog verloopt het allemaal voorspoedig. Bij het diner 's avonds is trouwens erg goed duidelijk wie er rijdt en wie niet. Alle chauffeurs hebben een roodverbrande linker onderarm. Heerlijk, die auto's zonder airco :-)